Volume 2 (2010) – Tourism Issue

Table of contents

Editorial
Sustainability, Destination Choice and Tourist Behaviour – Case of Latvia
Aija van der Steina, Ilze Medne
Architecture, Tourism and Sustainable Development for the Douro Region
António Feio, Manuel Correia Guedes
A Importância das Tecnologias de Informação e Comunicação no Desenvolvimento das Rotas dos Vinhos Portuguesas
Cristina Barroco, Suzanne Amaro, Joaquim Antunes
A Gestão da Sazonalidade do Turismo Através dos Recursos Humanos: Uma Abordagem Conceptual
Emanuelle Pimentel, Manuel Salvador Araújo
Success Factors for the Tourist Management of Wine Routes
Giulia dal Bò, Sabine Pichler, Herald Pechlaner
Turismo e Exclusão Social: O Turismo Social como Potencial Instrumento de Aprendizagem
Joana Inês S. de Lima, Maria Celeste Aguiar Eusébio , Celeste M. D. Amorim Varum
How do Iconic heritage Tourist Attractions Remain Relevant to Their Audience?
Julia Crozier
Empreendedorismo e Turismo: Uma Relação Virtuosa
Manuela Coutinho, Lara Santos
Tourism International Development Cooperation: UNTWO Innovative Forms of Transferring Knowledge to Developing Countries
Susana Lima, Maria Celeste Aguiar Eusébio , Maria do Rosário Partidário
Conceptualización del Turismo Inducido a Través del Cine: Uma Aplicación al Mercado Español
Maria Lorena Rodríguez Campo , José Antonio Fraiz Brea
Marketing of Rural Tourism Enterprises – An Option Outlined or at the “Flavor of the Cirmcunstances” – Research Hypotheses
Lúcia de Jesus, Elisabeth Kastenholz , Elisabete Figueiredo
Turismo Deportivo em la Provincia de Ourense: Impacto Económico de Eventos Internacionales
Maria Lorena Rodríguez Campo , Patricio Sánchez Fernández
Religious Tourism: A Vehicle for Alternative and Sustainable Tourism in Turkey
Nuray Turker
Creating a City Image for Instanbul: Religion as the Main Theme
Ülke Evrim Uysal
Proposta para um Modelo de Diagnóstico Estratégico de Destinos Turísticos
Nicolino Ribeiro, Luís Ferreira
Destination Tourism Planning Benchmarking
Luís Ferreira , Maria João Azeredo
Padrões de Distribuição Hoteleira no Porto no Final do Séc. XIX
Jorge Ricardo Pinto , Ana Lígia Azevedo
A Prática e o Sucesso dos Itinerários Turísticos Culturais nas Diversas Dimensões Territoriais
Susana Varela, Luís Ferreira
Circuito Turístico-Cultural – Porto Almadino: Contributos para a Criação de Um Negócio em Turismo
Lídia Aguiar , Luís Ferreira , Jorge Ricardo Pinto